fredag 23 april 2021

OSS DAMER EMELLAN


-Jag drömde i natt att Tom Cruise och min man slogs om mig.
-Det var väl kul?
-Nä, min man vann.


-Min förste man var liten och satt.
-Min var också liten, men han låg för det mesta.


-Aldrig mer följer jag med den där mannen ut och fiskar.
-Jaså, vad gjorde han då?
-Fiskade.

-Är du fortfarande tillsammans med Gustav?
-Nä, jag gjorde slut när jag fick veta att han varit gift hela tiden utan att säga ett ord till mig.
-Hur fick du reda på det?
-Min man sa det.

-Är det sant att Elsa är rädd för spöken?
-Det tror jag inte. Hon kan stå i timmar framför spegeln.


Vera var på hemväg från en fest fram på småtimmarna. Hon tvekade länge om hon skulle våga ta genvägen över den mörka och kusliga kyrkogården. Då fick hon syn på en gammal dam en bit framför. Hon repade mod och gick ifatt damen.
-Ursäkta, tant. Kan jag få göra er sällskap över kyrkogården?
-Javisst, kära barn.
-Hoppas ni inte tycker jag är påflugen, men jag är så väldigt mörkrädd.
-Det är inget att skämmas över. Det var jag också när jag levde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar