torsdag 16 februari 2023

MED SNÖ NÄSTAN ÄNDA UPP TILL HAKAN

 


Det hade snöat lite under natten en gång för länge sedan, När kusin Karin och jag sprang ut för att leka höll vi på att försvinna i snön som gick nästan ända upp till hakan på oss. De vuxna hade i alla fall sett till att vi var väl påpälsade, både på huvudet och kroppen, innan de släppte iväg oss ut i snöhavet.
Jag är osäker både på var detta är någonstans och på årtalet, men om vi utgår från att hon är sex år och jag fem, så landar vi på vintern 1949 eller möjligen 1950. I alla fall har jag en känsla av att vissa av barndomens vintrar var betydligt snörikare än dagens.

(Klicka på bilden så blir den större.)

1 kommentar:

  1. Härlig vinterbild. Det var nog mer snö förr, åtminstone vill jag minnas att det var så. Tack för en härlig bild Gunnar.

    SvaraRadera