tisdag 21 maj 2019

SJUK HUMOR

En man gick till doktorn och klagade över att han sover så dåligt.
-Jag drömmer att jag spelar center i  AIK och vi har match varenda natt. Sedan är jag dödstrött när jag vaknar.
-Jaha, sa doktorn. Jag brukar inte ge det här rådet, men i ert fall ska jag göra ett undantag. Pröva med att ta ett litet glas whisky när ni går och lägger er i kväll. Då kopplar ni av och sover gott.
Mannen blev då mycket upprörd och utbrast:
-Är doktorn tokig? Dricka sprit! När vi har Malmö FF borta i natt.



Karlsson hade skadat handen och blivit sjukskriven. På sjukintyget hade doktorn skrivit ”Vistas ute”. Vid återbesöket blev han sjukskriven en vecka till och sa till doktorn:
-Men nu när jag har blivit bättre kan jag väl få vara inne på nätterna i alla fall.

När den unge läkarkandidaten började tjänstgöra på sjukhuset fick han lära sig olika förkortningar i journalerna. BT betydde blindtarmen och GS stod för gallsten. Men en dag gick han till överläkaren och frågade vad VF betydde.
-Jo, svarade denne. Det betyder ”vete fan”.



Unga fröken Bengtsson har just anlänt till förlossningen för att få sin förstfödde.
-Hur ska jag ligga, undrar hon nervöst
-På samma sätt som när ni gjorde den, svarar barnmorskan snorkigt.
-Åh herre gud, ska jag in i den gamla Fiaten igen!

Karlsson har opererats och just vaknat efter narkosen.
-Skönt att det är över, suckar han.
-Säg inte det, hörs från sängen bredvid. I mig glömde dom en kniv och fick öppna igen.
-Och i mig glömde dom en sax, säger grannen på andra sidan.
Samtidigt kommer doktorn in på salen och säger:
-Är det nån som har sett min nyckelknippa?



-Är det inte förskräckligt. Jag läste i tidningen att varje gång jag drar ett andetag och blåser ut det igen, så dör 32 människor runt om i världen.
-Då tycker jag du ska tala med din tandläkare.

-Ert blodtryck är alldeles för lågt, sa doktorn till patienten. Försök att titta på min räkning ett par gånger om dagen.



Den nyutexaminerade läkarsonen hade börjat sin praktik och sa till sin far:
-Pappa, på fjorton dar har jag lyckats göra fru Björkman på Villagatan frisk. Du vet hon som gått i över tio år hos dig.
-Tja, sa fadern. Faktum är att det är hon som i stort sett har finansierat din utbildning.

2 kommentarer: