måndag 16 december 2019

SVAR PÅ TAL


-Det där måste väl vara en Picasso, sa besökaren om en tavla i det stora företagets direktionsrum.
-Nej, det där är kopplingsschemat till vårt nya datasystem.


-Jag beklagar men arbetsstyrkan är fulltalig. Vi behöver inte mer folk för tillfället.
-Anställ mig då. Det lilla jag gör märks ändå inte.


-Jag tror jag skulle passa för huvudrollen i er nästa Dramatenpjäs.
-Är ni galen?
-Nej, måste man vara det?


-Vet du vad det är för likhet mellan en tandläkare och en brandbil?
-Nä.
-Båda rycker ut.
-Vet du vad det är för skillnad då?
-Nä.
-En tänder och en släcker.


-Hur ofta stannar tåget vid den här stationen?
-Bara en gång. Sedan fortsätter det.


-Hur var det nu konduktören sa när jag skulle byta tåg: Skulle jag vara god och ta snälltåget eller skulle jag vara snäll och ta godståget?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar