onsdag 3 juni 2020

UPP OCH NER I TILLVARON

En alkoholiserad man övertalades av en psykiater att testa yoga. Efter ett par månader tillfrågades mannens hustru om denne hade gjort några framsteg.
- Ja, svarade hon. Nu kan han dricka även när han står på huvudet.


- Doktorn, min man är förkyld.
- Då ska han dricka mycket och vila sig ofta. Det är bra mot förkylning.
- Då förstå jag inte hur han har kunnat bli förkyld.


- Ni lider av vitaminbrist, sa doktorn till patienten. Därför ska ni äta mycket frukt, Helst med skalet på. Vilken frukt tycker ni bäst om?
- Kokosnötter.


- Dom här sömntabletterna räcker i en månad.
- Jaha, men så länge vill jag inte sova.


- Hjälpte de stärkande tabletterna jag skrev ut åt er, herr Larsson?.
- Det vet jag inte, doktorn. Jag orkar inte få upp locket på burken.


Två tankspridda professorer sitter och pratar.
- Känner du Blomgren?
- Vad sa du att han hette?
- Vem då?

- Röker ni, herr Karlsson?
- Nej, doktorn. Det gör jag inte.
- Det var synd, för det skulle ni ha mått bra av att sluta med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar