tisdag 15 september 2020

SJÖFARARE OCH PENSIONÄRER

Så här sa ett antal kändisar på 60-talet, allt enligt tidningen Se.


Gösta Bernhard: Och när vi hade kört på grund började jag skratta så jag inte kunde bärga mig.

Arne.

Arne Källerud: När man är pensionär och minuterna inte är så dyrbara längre, får man ofta en klocka i present.


Tidningen Hjälp: Hade vi inte haft Stockholms blodbad hade bostadskön varit ännu längre.

Lars Forssell: Det finns två saker som jag aldrig lärt mig att skilja på. Det ena är praktisk och teoretisk filosofi, det andra är kallrökt och varmrökt skinka.

Charlie.

Charlie Norman: Den ende i den här orkestern som inte är elektrifierad är han som sitter vid batteriet.

Thorvald Gahlin: Arbetet med min trädgård har underlättats betydligt sedan jag lät asfaltera gräsmattan.

Pekka Langer: Skrattet var ihåligt som hos en man som just skulle till att berätta samma historia själv.

Exkung Peter av Jugoslavien: Monarkien är en institution i utdöende. Att de skandinaviska kungarna finns kvar beror på att de är så väldigt främmande för allt som är kungligt.

Julia.

Julia Ceasar: Toalettpappersrullar och annat blir finare och finare och häromdan läste jag om ett papper som hette Crepe Intime. När en annan var ung var man minsann intim med hela telefonkatalogen.


2 kommentarer: