lördag 6 februari 2021

OSS SKOJARE EMELLAN


- Nej, men är du hemma än? Du skulle ju resa utomlands.
- Ja, det var meningen, men det blev ändrat till dagsböter.


- När du lånade femtusen kronor av mig sa du att du bara behövde dom en kort tid.
- Ja, och jag hade dom bara i en kvart.


Förr i tiden började alla sagor med:
Det var en gång . . .”
Numera börjar dom med:
Om vi kommer till makten efter valet . . .”


- Jag känner en kille som började spela på V75 för ett år sedan. I dag har han två miljoner på banken.
- Hur har det gått till?
- Inte vet jag. Men han hade tre miljoner när han började.


- Vad sa du egentligen när du öppnade dörren till dambastun och klev in?
- Jag frågade bara om det var någon av herrarna som sett mina glasögon?


Gamle gubben Persson körde rakt igenom poliskontrollen utan att bry sig om stoppskylten som hölls upp.
- Varför stannade ni inte vid kontrollen, sa polismannen som körde ikapp honom.
- Jag tar inte upp liftare, sa Persson.
- Men såg ni inte stoppskylten som det stog polis på?
- Polis? sa gubben Persson. Jag tyckte det stog Paris.


1 kommentar: