fredag 19 februari 2021

SJUK HUMOR


Den mycket kända och välskapta unga skådespelerskan låg på operationsbordet och väntade. Flera vitklädda män kom in i rummet och lyfte på lakanet och granskade henne noga. När den fjärde i raden studerade henne som bäst frågade hon:
- Kommer det att göra mycket ont?
- Ingen aning, sa den vitklädde. Vi är bara här för att måla väggarna.


- Är doktorn säker på att den här operationen kommer att lyckas?
- Oh ja, jag har genomfört den många gånger.
- Tack doktorn, då finns det ju hopp.
- Ja, nån gång ska jag väl lyckas.


Ung man har hamnat på sjukhus. När hans nyblivna flickvän kommer på besök finner hon en äldre dam sittande vid sängkanten. Hon rodnar lätt och viskar urskuldande i damens öra:
- Jag är hans syster.
- Åh, så roligt att träffa er. Jag är hans mor.


- Jo, doktorn, linda nu inte in det i några latinska ord, utan säg rent ut på vanlig begriplig svenska så jag kan tala om för min fru där hemma vad det är för fel på mig.
- Ja, ärligt talat så är ni helt frisk. Ni är bara outsägligt lat.
- Och vad heter det på latin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar