fredag 3 september 2021

ROLIGARE ÄN SÅ BLEV DET INTE

I dag är det dags att publicera alla tiders fem bästa fyllehistorier, åtminstone enligt den engelska undersökning som redovisas i ett exemplar av tidningen Se från 1972 som jag sitter och läser nästan femtio år senare.

Alltså, här är resten av topplistan, från plats 5 och uppåt.

Det ringde på Länkarnas telefon.
-Jag behöver hjälp, kved en sluddrig stämma. Jag sitter i ett rum med fyrtio flaskor whisky.
-Och hur vill ni att vi ska hjälpa er?
-Genom att skicka hit nån av era medlemmar med en korkskruv som han inte längre använder.

-Jag vill veta varför jag har blivit förd till polisstationen, sa den överförfriskade mannen.
-Ni är här för omåttligt supande, sa kommissarien.
-Fint, sa mannen. När börjar vi?

-Älskling, sa flickan. Kan du inte sluta upp att dricka för min skull?
-Vem har sagt att jag dricker för din skull?

-Vad menar du, sa hustrun. Komma hem halvfull.
-Jag hade inte råd med mera. Pengarna tog slut.

Doktorn avslutade undersökningen av mr Walker, skakade på huvuet och sa:
-Käre mr Walker, jag kan inte finna något fysiskt fel på er. Jag kan inte hitta något annat fel heller. Det måste väl vara spriten.
-Okay, doktorn, sa mr Walker. Jag tittar in igen nån dag när doktorn är nykter.


Roligare än så har dom tydligen inte haft det i England. Det var kanske lika bra att dom lämnade EU. Det hade inte varit rimligt att svenska delegater skulle behöva fortsätta sitta i Bryssel och höra såna historier.



1 kommentar: