torsdag 11 november 2021

BERÖM AV MAGISTERN

 


-Pappa, i dag fick jag beröm av magistern i skolan.
-Jaså, vad sa han då?
-Han sa att nu börjar min handstil bli så bra att han kan se hur illa jag stavar.



-Mamma, börjar alla sagor med ”det var en gång”?
-Nej, min gosse, ibland börjar dom med ”i kväll ska jag på sammanträde”.



-Pappa, är det sant att faster Ester sjunger för de intagna på fängelset?
-Ja, min son. Kom ihåg det om du skulle frestas att begå nån dumhet i framtiden.



-Moster Elsa, var har du ditt gevär någonstans?
-Men lille vän, jag har inget gevär. Hur kan du tro det?
-Jo, för pappa säger att du alltid är på jakt efter karlar.



-Har du några problem med ögonen eller näsan, frågade läkaren vid undersökningen inför skolstarten.
Lille Oskar funderade en stund och så sa han:
-Ja, dom sitter i vägen när jag tar av mig tröjan.



-Va! utropade femårige Jonas vid matbordet. Får vi ingen efterrätt. Då har jag suttit här och ätit i onödan.

1 kommentar: