torsdag 18 november 2021

HÅRDROCK FÖR MORFAR

 


Lille Viktor spelar hårdrock för morfar på sin mobil och frågar:
-Har du hört något sådant förut, morfar?
-Ja, faktiskt en gång för länge sedan i min ungdom när bryggarbilen och grusbilen krockade på vägen utanför vårt hus.



-Kan någon i klassen säga vad som är viktigast för människorna, solen eller månen.
-Det måste vara månen, säger lille Sixten.
-Varför det?
-Den lyser ju på natten när det är mörkt.
-Men är inte solen viktig då?
-Nä, den lyser bara på dagen och då är det ju ljust ändå.



-Goddag magistern, jag ringer för att tala om att min son är sjuk och inte kan komma till skolan i dag.
-Jaha, och vem är det jag talar med?
-Min far.



Den lille Göteborgsgrabben som var nyinflyttad i Stockholm sa inte ett ord första dagen i den nya skolan. Men när läraren dagen därpå frågade honom vad han hette, svarade han högt och tydligt:
-Morgan Persson från Göteborg.
-Men varför sa du inte det i går, undrade läraren.
-Jag töckte ente jag velle skryta förste dan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar