tisdag 6 september 2016

MÖTEN MED KÄNDISAR

När jag en gång skulle ut och flyga mötte jag ett antal hemvändande passagerare från London medan jag var på väg mot planet. Bland dessa fanns ett välbekant ansikte som fick mig att höja ena armen för att utbrista:
– Nämen tjenare, är du ute och reser. Hur är läget?


Det vill säga, det sa jag inte. För just som jag var på väg att öppna munnen besinnade jag mig och insåg att det kända ansiktet inte tillhörde någon gammal kompis. Det var Pehr G Gyllenhammar som kom gående med raska steg och en liten väska i handen.
Vi har det inte lätt vi som fattar lite trögt och behöver några sekunder extra för att räkna ut om ett uppdykande ansikte tillhör någon gammal polare eller om det i själva verket är en kändis från tv och tidningar.


Riktiga superkändisar som Barack Obama och Zlatan och Hillary Clinton klarar man väl om man skulle möta dem. Men dom där mitt emellan är värre. Till exempel Angela Merkel, Tobias Hysén eller Dogge Doggelito som man inte ser lika ofta i tv. Eller Pehr G Gyllenhammar med för den delen.
Å andra sidan kanske Gyllenhammar är van vid att en massa människor hejar på honom så han kanske hade hejat tillbaka av bara farten.
Sådant inträffar också ibland. Och hur det kan gå till ska jag be att få återkomma till senare i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar