fredag 2 mars 2018

VASALOPPSVETERAN TALAR UT


Alla idrottsutövare vet att det gäller att planera sin tävlingsinsats noggrant. Det duger inte att lämna något åt slumpen ens på det förberedande stadiet.
Därför har jag i god tid gått igenom hela mitt upplägg, när det nu blivit dags att genomföra ännu ett Vasalopp på soffan framför teven.


Väckarklockan är redan ställd på ringning 06.30 söndag morgon, och för att bli mentalt förberedd har jag i tankarna gått igenom hela den traditionella proceduren från tidigare år. Jag ser för mitt inre hur jag kommer att studsa upp ur sängen på direkten utan några som helst tveksamheter eller funderingar på att avvakta utvecklingen. Att ligga och dra sig duger inte, trots att jag vet att hela kroppen kommer att skrika att den vill vända på sig och somna om.


Därefter ser jag mig själv stappla ut i köket för att liksom i ett töcken koka havregrynsgröt, brygga kaffe och värma blåbärssoppa, innan det är dags att bädda på soffan framför teven och krypa ner under täcket.


Vasaloppsmuggen står redan på bordet, Vasaloppströjan är nytvättad och den gamla toppluvan från Mora-Nisses sportaffär väntar på att än en gång få göra tjänst under den stolta devisen I fäders spår för framtids segrar.
Jag är beredd. Loppet kan börja.

1 kommentar:

  1. Solnasnackar'n4 mars 2018 kl. 07:07

    Kör hårt! Som vanligt och du kör naturligtvis på Uddevalla!

    SvaraRadera