fredag 1 januari 2021

DEN NAKNA SANNINGEN?

Den äkta mannen kom hem lite tidigare från jobbet och hittade sin fru liggande avklädd på sängen i sovrummet. Bakom den fördragna gardinen vid fönstret såg han ett par nakna fötter sticka fram.
- Vem i helvete är du? skrek han och drog undan gardinen.
- Jag kommer från Anticimex, sa den nakne mannen allvarligt. Jag är här för att bekämpa mal.
- Jaså, och varför har du inga kläder på dig?
- Åh herregud! Då har jag kommit för sent.



- Nä men tjenare, Olsson. Vad du har förändrats. Jag känner knappt igen dig.
- Jag heter inte Olsson.
- Va! Har du bytt namn också?



- Vet du vad man får om man parar en känguru med en älg?
- Ingen aning.
- En älgstudsare.



Den gamle bonden fick en inbjudan till en finare middag och ombads lämna skriftligt svar. Han visste dock inte om han skulle kunna gå på kalaset eftersom han inte hunnit bli färdig med vårsådden på grund av den växlande väderleken. Han satt en stund och funderade på om han skulle försöka så samma helg som kalaset var planerat eller om han skulle vänta några dar. Sedan skrev han till svar:
Om jag kan så kommer jag inte. Men kan jag inte så kommer jag.


1 kommentar: