torsdag 28 mars 2024

GALET OCH ÄGGANDE I PÅSK

 – Jag känner en kille som kallas för Tuppen.
– Varför det?
– Allt han säger är galet.


– I går såg jag en fågel som la fyrkantiga ägg. Och pratade under tiden.
Jaså, vad sa den?
– Den sa aj.


- Hovmästarn, har ni Poule à la Ferrari?
- Nej, det har vi inte.
- Det var konstigt. Det fick jag när jag var i Frankrike.
- Vad är det då?
- En höna som blivit överkörd av en sportbil.


En bilist passerar en bondgård och råkar köra över en tupp som dör på fläcken. Han går ur och knackar på i boningshuset och säger till bonden:
- Jag har kört över er tupp så jag får väl ersätta den.
- Ja, var så god. Du kan ju försöka. Hönshuset är där borta


Frukostgästen till kyparen:
- Jag skulle vilja ha ett stenhårt ägg, brända brödskivor, fruset smör och kallt kaffe.
- Nja, det blir nog svårt.
- Svårt? Det gick ju bra i går.


Läraren till den unge eleven:
- Om jag lägger tolv ägg på bordet och sen tar bort sju av dem, hur många blir det kvar då?
- Kan magistern verkligen lägga ägg?


Fröken berättar om hur kycklingar kläcks och säger till klassen:
- Är det inte fantastiskt att de små kycklingarna själva kan ta sig ur sina skal?
- Men fröken, det är väl ännu konstigare att dom kan ta sig in.

2 kommentarer: