torsdag 25 april 2024

MERA SJUK HUMOR

 



Doktorn tittade upp från skrivbordet och sa:
-Syster, var snäll och fråga patienten på olycksfall vad han heter så vi kan meddela hans föräldrar.
Efter en stund kom sjuksköterskan tillbaka och sa:
-Han säger att hans föräldrar redan vet vad han heter.



-Nå, sa doktorn till patienten. Dricker ni citronsaft en timme före maten som jag sa?
-Jag försöker, doktorn. Men jag kan inte hålla på längre än en kvart.



Doktor Bengtsson lämnade bilen på verkstad och undrade hur lång tid det skulle ta att reparera den. När beskedet dröjde blev han otålig och sa:
-Ni kan väl skynda på lite. Är ni verkligen utbildad för det här?
-Jodå, sa bilmekanikern. Men det är lite svårare att reparera bilar än att vara läkare. Era patienter kan ju tala om var dom har ont och så finns det bara två modeller.



Gamla Hulda hade inte varit hos doktor på många år men när hon gått och dragits med en förkylning en längre tid övertalades hon att låta undersöka sig. Läkaren tittade henne i halsen en stund och sa sedan:
-Ja, mor, nu blir det att ta på sig yllebyxorna.
Den gamla såg mycket förvånad ut och svarade:
-Jaha, och nästa gång jag kommer hit tittar väl doktorn mig i ändan och säger att jag ska ha en ny sommarhatt.


1 kommentar:

  1. Du milde tid. Detta var Möcke bra. Tack Gunnar

    SvaraRadera