måndag 12 augusti 2024

ATT APA SIG OCH SPELA PIANO

 Vad dom sa i veckan, hette en spalt i tidningen Se en gång i tiden. Så här uppgavs några av våra vanligaste kändisar ha sagt en vecka 1969.

Lindblom

Anita Lindblom: När jag var liten apade jag mig och härmade människor. Då fick jag stryk. Nu får jag betalt för det,

Sune Mangs: Barnet var så trött efter dopet att det inte visste vad det hette.

Bob Hope: President Truman styrde landet med järnhand och spelade piano på samma sätt.

Järrel

Stig Järrel: Jag har gått ner 14 kilo. Förr såg jag ut som en förmögen matthandlare från Smyrna, sa dom.

Kar de Mumma: Jag har en högtalare hemma där jag kan höra vad de säger på Folkan. Jag hör om nån gör dumma tillägg. Eller roliga. Är det nåt roligt får Järrel en tia extra.

Cello: Ingen är snabbare att fälla ett omdöme än den som inget har.

Tingsten

Herbert Tingsten: Den som i vår riksdag talar idépolitik måste känna sig som en man som kommer till ett kafferep iförd hög hatt och frack.


Gunnar Sträng hälsar Yngve Holmberg välkommen till riksdagen: Jag hoppas att herr Holmberg snabbt ska växa in i herr Bohmans kläder och med samma goda humör och intellektuella briljans som denne delta i debatten.

Aftonbladets ledarsida: Torsten Bengtsson (c) föreslår att ett riksdagsmuseum bör inrättas. Det är ett bra förslag. Torsten Bengtsson är förresten ett levande bevis för behovet av ett sådant museum.





2 kommentarer:

  1. Herrejösses så himla bra. Tackar för godiset Gunnar

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha ha hela raddan lika bra, TACKAR Gunnar!

    SvaraRadera