måndag 19 augusti 2024

FRÅGAN OM TID OCH EVIGHET

 Så här uttalade sig några av 1960-talets stora filmstjärnor och underhållare vid olika tillfällen, om man får tro tidningen Se.

Barbra
Barbra Streisand: Säkraste platsen av alla är framför kameran. Därför att kameran är som en publik. Men en publik som aldrig kommer för sent. Aldrig hostar. Inte prasslar med papper. Och inte reser sig och går mitt under föreställningen.

Andrew Walter: Det blev aldrig några flickor över till mig så jag köpte ett dragspel och lärde mig spela i stället.

Torvald Gahlin: När jag frågade professorn om skillnaden mellan tid och evighet, sa han att det skulle ta tid för honom att förklara det och en evighet för mig att begripa det.

Pekka

Pekka Langer: Det är sån trafik på vägen till Örebro så man får Arboga sig fram.

Tage Erlander: Man måste tänka sig för när man är ung. Man kan ju spåra ur och bli statsminister.

Cello: När det kommer till kritan är ju varje inköpt halvpanna ingenting annat än en frivillig skatteinbetalning där man som kvitto erhåller ett kvantum förgiftad vätska som verkar tillräckligt avtrubbande på omdömet för att man ska anse sig ha gjort en bra affär.

Gina

Gina Lollobrigida: Kvinnan som fyllt 40 slår lätt ut tonåriga skönheter, det är bara synd att så få unga pojkar inser detta. Tänk vad vi kan ge dem.

Alf Montan, om BH-lösa servitriser: Förr behövde man bara oroa sig för att servitrisen skulle doppa fingret i soppan.

Staffan Lindén: Till skillnad mot vad fallet är i matematiken, utgör i politiken summan av alla nollor ett stort och farligt tal.


1 kommentar: