onsdag 10 juli 2019

SÅ SA DOM PÅ 60-TALET

Några citat av känt folk i tidninge Se från sommaren -65.,

Kid Severin: Att dansa med min man tycker jag inte är mer spännande än att gå runt med golvbonaren.

Källerud.

Arne Källerud: Att skriva brev till sin käraste är som att rita en skinksmörgås när man är hungrig.

Stig Nahlbom: Verkstadsägaren sa till flickan: Skulle vi kunna gå hem till mig och titta på mina svetsningar?

Blandaren: Bättre en Surf i handen än tio Jör i byxorna.

Andersson.

Birgitta Andersson: Tänk att det ska behövas 35 miljoner lagar i världen för att upprätthålla tio budord.

Torvald Gahlin: Sånt som är lättare sagt än gjort brukar för det mesta sägas av chefer.

Kirk Douglas: Att betala underhåll till en kvinna är som att köpa havre åt en död häst.

Wiklund.

Gunnar Wiklund: Min tax är en mycket fin hund. Den kostar tusen kronor metern.

Lars Norrman: Malen är den enda varelsen som lever i badbyxor på vintern och päls på sommaren.

Mark Twain: Människan är det enda djur som kan rodna och har anlednng att göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar