fredag 21 augusti 2020

MUSIKEN, BIBELN OCH MORALEN

Sagt på 60-talet av den tidens kändisar, allt enligt den saligen insomnade och synnerligen saknade tidningen Se.



Cello: Jag har ingenting emot musik som utövas inne bara den inövas ute.

Kar de mumma.

Kar de mumma: Nästa gång dom gör om bibeln sätter dom väl en 30 hästars motor på Noaks ark.

Staffan Lindén: Jag ogillar all omoral, men jag ogillar den sexuella med särskilt intresse.

Hagge Geigert: När nöden är som störst är det alltid upptaget.

Martin Ljung.

Martin Ljung om Felix Alvo: Nja, lat kanske man inte direkt kan kalla honom. Men om han hade haft en hand till skulle han ha behövt tre fickor i byxorna.

Red Top: Även en del andra uttalanden som inte skulle kunna återges i tryck, annat än möjligen i en kulturartikel, fälldes.

Alf Thoor, musikkritiker: Beatles påminner mig om regissören som sa, att nu startar vi med ett vulkanutbrott och så arbetar vi oss långsamt fram till höjdpunkten.

Blandaren: Det är synd om Strindberg, säger människorna.

Bo Setterlind.

Bo Setterlind Det händer ibland att jag stöter på en man som sitter och läser mina dikter. Han tittar upp och ler fåraktigt. Min fru beundrar er kolossalt, säger han. Sånt sätter oss poeter på plats.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar