torsdag 20 oktober 2022

HOS TANDLÄKAREN

 


-Gör det grundligt! sa tysken.
-Gör det elegant! sa fransmannen.
-Gör det ont? sa svensken.



Gamle Hilmer var hos tandläkaren för att få en tand utdragen. Doktorn förklarade att han måste bedöva, vilket gamle Hilmer aldrig varit med om förut. Han tog upp plånboken och började bläddra bland sedlarna.
-Men så bråttom är det inte med betalningen, sa doktorn.
-Nä, det förstås, sa gamle Hilmer. Men jag vill räkna över hur mycket som finns där innan doktorn bedövar mig.



-Hur mycket ska ni ha för att dra ut en tand?
-Åttahundra kronor.
-Så mycket för ett ögonblicks arbete?
-Jag kan hålla på lite längre om ni vill.



-Den här tanden blir jag nog tvungen att dra ut, sa tandläkaren.
-Ojdå, sa patienten. Kommer det att göra mycket ont.
-Det beror på. Sitter den väldigt hårt brukar jag få lite känning i axeln.



-Vill ni ha bedövning, undrade tandläkaren.
-Nej, för fan, sa patienten. Den här tanden har plågat mig hela natten så nu ska den jävlar anamma få igen.



-Jag beklagar, sa tandläkaren. Men i dag kan ni inte få någon tid. Jag har arton hål att fylla.
Sedan tog han sina golfklubbor och gick ut.



1 kommentar: