tisdag 17 november 2015

DEN FÖRSVUNNA STRUMPAN

Här om dagen tillbringade jag någon halvtimme med att krypa omkring på golvet i tvättstugan och leta efter en strumpa som hade försvunnit ur tvättmaskinen.


Jag letade under duschkabinen, jag undersökte utrymmet mellan tvättmaskinen och väggen och jag kontrollerade resten av min tvätt för att se så den försvunna strumpan inte hade hamnat inne i något annat plagg.
Jag kände med handen inne i trumman på maskinen så att den inte trots allt låg kvar där och jag tittade i tvättpåsen för att försäkra mig om att den inte blivit glömd där. 



Sedan drog jag ut duschkabinen en halvmeter från väggen och kröp runt den.
Men utan resultat. Den förbannade strumpan var och förblev försvunnen.
Hur det slutade ska jag återkomma till senare i veckan i denna blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar