måndag 9 november 2015

TIPS TILL SÖMNLÖSA

Många ligger och tittar i taket när de inte kan somna. Andra räknar får.
Jag räknar svenska kungar och tungviktsvärldsmästare i boxning.

Kungarna kan jag tack vare en lärare, som talade om för klassen att ingen skulle bli godkänd i historia som inte kunde räkna upp samtliga svenska regenter med årtal och allt från Gustav Vasa och framåt.


Världsmästarna i tungviktsboxning lärde jag mig rabbla som ett rinnande vatten genom Nordisk familjeboks sportlexikon i sju band som fanns i mitt barndomshem. Under rubriken Boxning fanns presentation i text och bild av samtliga världsmästare från John L Sullivan i slutet av 1800-talet och framåt.
Vart detta kan leda ska jag återkomma till i denna blogg.
Fortsättning följer alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar