onsdag 18 november 2015

MYSTERIET TÄTNAR

Alla människor jag känner verkar ha blivit av med en strumpa i tvättmaskinen någon gång i livet. Länge var det tydligen bara jag som hade klarat mig. Men nu är även jag med i gänget.


Hur sånt här går till begriper jag dock inte. Det är ett mysterium som borde undersökas grundligt. 
Forskas det någonting på det här området? Kan man få anslag till sådana studier? Vet myndigheterna om det här?
Ska man behöva övervaka hela processen genom att sätta sig på golvet framför maskinen och titta in genom det lilla runda fönstret för att försäkra sig om att inget otillbörligt försiggår där inne.


Och varför händer sånt här bara i tvättmaskiner?
Varför försvinner till exempel porslinet aldrig ur diskmaskinen om det nu verkligen är så att strumpor kan avdunsta ur tvättmaskiner.



Varför är diskmaskinen någon sorts fredad zon i det här sammanhanget? Varför blir man aldrig av med en kniv eller en gaffel där? Ställer man in sex tallrikar så är det alltid sex tallrikar när man öppnar luckan och tar ut dem.
Men den förbannade strumpan är och förblir försvunnen ur tvättmaskinen.
Efter det här får jag nog börja räkna assietter och bestick också.
Utredningen fortsätter senare i denna blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar