tisdag 23 februari 2016

IMITERADE BILAR OCH SVALD HISS

I dag ska vi återknyta bekantskapen med tv-programmet Partaj som sändes 1969. Här är ytterligare några exempel från mitt gamla vhs-band som avslöjar vad folk skrattade åt i slutet på 60-talet.


– Min fru ville ha en bil. Jag gav henne en diamantring.
– Och det blev billigare?
– Har du hört talas om imiterade bilar.

– Hur är det fatt, fru Fransson?
– Jo doktorn, det är nånting i magen som går upp och ner.
– Herregud, ni har väl inte råkat svälja en hiss?

– Du skulle se min nya brud. Jag dyrkar marken där hon går,
– Jaså, det är fråga om kärlek den här gången.
– Nej, men marken är värd tvåhundra kronor kvadraten.


– Det värsta som finns det är fruntimmer som inte spottar ut snuset innan man ska pussa dom.

– Vad ska vi egentligen göra åt alla trafikstockningar i Stockholm?
– Tja, man kunde ju till exempel enkelrikta alla gator söderut.
– Vad händer då?
– Det blir ju Södertäljes problem.

– Du har precis samma mått som Eva Aulin.
– Säger du det.
– Ja, fast på andra ställen förstås.


Harry Schein har inga ovänner i hela världen. Det är bara hans vänner som tycker illa om honom.

När jag ser en vacker kvinna blir jag som tokig. Annars vore jag ju inte normal.

Om polisen i Gnesta vore hemlig skulle den hete Gnestapo.


Pastorn:  Jag har nyligen köpt en begagnad bil, men tyvärr har jag inte det ordförråd som behövs för att köra den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar