fredag 9 november 2018

NYA URGAMLA HISTORIER

Efter inspektion av min bokhylla har jag hittat ett nytt antal böcker med urgamla historier. Här är några som handlar om hur folk har det på jobbet.


-Vad sysslar du med nu för tiden?
-Jag städar och dammar bomber på arméns bomblager.
-Det låter farligt. Tänk om dom exploderar.
-Skiter väl jag i. Det är inte mina bomber.



Två brandmän tog sig in i det rökfyllda rummet. I en brinnande säng låg en berusad man. De fick i alla fall upp honom och såg till att han kom ut ur huset.
-Det här kanske lär dig att inte röka i sängen i fortsättningen, sa den ene brandmannen.
-Jag har inte rökt i någon säng, sluddrade mannen. Det brann redan när jag gick och la mig.



Mannen hade fått ett nytt jobb som bestod i att tömma spelautomater på olika ställen i staden. Efter en tid träffade han sin chef i en spellokal.
-Varför har du inte lämnat någon redovisning ännu? Och varför har du inte hämtat din lön?
-Va! Får vi lön också?



Direktören vid försäkringsbolaget söker upprörd upp en av sina unga medarbetare.
-Har du blivit alldeles vansinnig? Hur kan du ge dig till att teckna en livförsäkring på en miljon för en man som fyllt 104 år?
-Jo, men jag tittade i alla listor och såg att all statistik visar att det är mycket ovanligt med dödsfall i den åldern.



-Jo, direktörn. Jag hörde att kamrern är död. Jag undrar om jag möjligen skulle kunna få överta hans plats.
-Ja, gärna för mig. Om ni bara kan ordna saken med begravningsbyrån.



-Det står en herre här utanför som antagligen vill tala med direktörn.
-Vad menar ni med antagligen?
-Jo, han frågade om den gamle surkarten var inne.



1 kommentar:

  1. Du är ett ess Gunnar, tack för dessa härliga historier. Hälsningar Bengt Eric med c och bindestreck

    SvaraRadera