torsdag 15 november 2018

TRÄFFAS TARZAN?

Folk fortsätter att ringa hem till Berra och ställa egendomliga frågor. Nyss var det en man som talade lite otydligt men Berra tyckte det lät som om han undrade om Tarzan träffades.


Nej, sa Berra. Men Fantomen var här för en stund sedan. Han skulle bara rida ner till affären och köpa djungelgodis. Han är nog snart tillbaka om inte Hero har kastat honom ur sadeln. Om du vill kan jag skicka Devil med bud efter honom.
Men jag frågade ju efter . . . sa mannen.


Stålmannen har varit här också, sa Berra. Men han har flugit vidare. Han skulle ta en tur till Metropolis och kolla in Lois Lane, sa han. Men oss emellan tror jag bara det är svepskäl. Han är nämligen lite rädd för vandringspriset i den stora montern här inne. Han tror att det är kryptonit i pokalen.
Men jag frågade efter Farsan, sa mannen.
Jaså på det viset, sa Berra. Han är inte här.




Så börjar ett av de 48 kapitlen i min nya bok, Mr Pinkertons bästa. För den som vill läsa fortsättningen finns den att köpa direkt från förlaget på www.litenupplaga.se/1833 och de stora boksajterna på nätet för cirka 200 kronor inklusive frakt. Den går också att köpa i Hallmans bokhandel eller så kan man kontakta mig på gujohans@telia.com eller 0522-10599. Jag levererar direkt vid dörren inom Uddevalla tätort eller så kan man komma hem till mig och få boken signerad vid köksbordet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar