tisdag 4 juni 2019

HUNDSKALL OCH HUNDRAÅRINGAR


Gamla mor Anna i Glommersträsk gav sig ut på sitt livs första järnvägsresa när hon var över åttio. Resan gick inte längre än till Bastuträsk men mor Anna var ändå alldeles överväldigad när hon kom hem och berättade för grannarna.
-Världen är allt bra stor, sa hon. Nu har jag varit ända till Bastuträsk. Och tro mig eller ej – jag hörde en hund som skällde ännu längre bort!


Reportern till jubilaren: Kan ni berätta vad det beror på att ni har blivit 100 år.
Jubilaren: Det beror på att jag är född 1919.

Tänk så dom rör ihop det på posten, sa fru Grillhagen. När min man var på affärsresa till Skövde så stämplade dom brevet med Paris.



Kal: Nu e de snart höst å vi har ingen sommer hatt.
Osborn: Va sa du?
Kal: Jo, jag sa att nu e de snart höst å vi har ingen sommer hatt.
Osborn: Va sa du?
Kal: JO, JAG SA ATT NU E DE SNART HÖST Å VI HAR INGEN SOMMER HATT!
Osborn: Du e la ente klok. Va ska du med sommerhatt te nu när de snart e höst?



Bilismen har förändrat vårt samhälle. Först utrotade den hästarna i trafiken och nu håller den på med fotgängarna.

När man torkar bort fingeravtrycken från fjärrkontrollen varje gång man stänger av teven har man sett för många deckare.

En mr Jeffries i New York försattes nyligen i konkurs för tredje gången. Mr Jeffries bedrev förlagsverksamhet. Bland de böcker han gett ut märks ”Vägen till framgång”, ”Miljonär på sex månader” och ”Konsten att förvalta ett kapital”.

1 kommentar: