fredag 14 juni 2019

KÄNDISPRAT FRÅN FÖRR

Jag är så okunnig i växtlära att om någon slog ihjäl mig med en pistill skulle jag inte ha en aning om vad jag dött av. (Bob Hope)


Hope

Om jag förstår läkarna rätt så kan man leva mycket länge om man avstår från allt det som gör livet värt att leva. (Peter Sellers)

Jorden är väl inget paradis, men å andra sidan var ju inte paradiset det heller. (Beppe Wolgers)

Att diskutera med fruntimmer är som att försöka läsa tidningen när det blåser. (Herbert Tingsten)

Det är med män som med sparbössor. De som skramlar mest har minst innehåll. (Marlene Dietrich)

Dietrich

Förr i världen gjorde man skokräm av gamla filmer. Numera visar man dem i teve. (Groucho Marx)

Den som tror att bilarna har gjort människorna lata har aldrig behövt betala någon. (Hagge Geigert)

Jag skulle till Uppsala men kom till Sala för jag såg inte upp. (Douglas Håge)


Håge

När ridån gick upp låg publiken redan i skrattgroparna. (Pekka Langer)

Cirkus är den ärligaste av konstformerna. Där försöker man inte dölja sågspånen. (Trolle Rhodin)

När man ser Katherine Hepburn kan man tro att det råder hungersnöd i världen. (Anita Ekberg)


Ekberg

När man ser Anita Ekberg kan man tro att det är hon som är orsaken. (Katherine Hepburn)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar