fredag 21 februari 2020

LIVET PÅ LANDET

Länsmannen envisades med att ofta ta en genväg över en bondes åker. När bonden protesterade svarade länsmannen:
- Jag har papper på att jag får gå var jag vill.
En dag kom bondens tjur lös och rusade mot länsmannen som skrek:
- Ta bort tjuren, ta bort tjuren!
Men bonden stog lugnt kvar och ropade tillbaka:
- Visa´n pappert! Visa´n pappert!


- Jag har hört att du har börjat jaga.
- Ja, i går sköt jag en 130-taggare.
- Oj, det måste ha varit en stor älg.
- Nä, det var en igelkott.


Gamla mor Hulda var på besök i staden för första gången på länge och skulle gå över en gata. Hon väntade tålmodigt medan röda och gröna gubbar växlade i ljussignalen. Till slut suckade hon och sa:
- Gubbar och gubbar. Blir det aldrig grönt för oss gummor?


Gubben Persson kom åkande i sin risiga gamla bil en gång i tiden och stoppades i en trafikkontroll. När polismannen tittade in i bilen upptäckte han ett stort hål i golvet och sa myndigt:
- Vad är det där för något?
- Det där? sa gubben Persson och tittade ner i hålet. Det är landsvägen mellan Ljungskile och Uddevalla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar