måndag 24 november 2014

MARTIN LJUNG NUMMER FYRA

Sveriges fjärde roligaste 1969 var Martin Ljung. Detta hade tidningen Se kommit fram till efter att ha listat några av hans roligaste roligheter.


Så här presenterades han i tidningen:

"Martin Ljung, vår folkkäraste norrbottning, har under en 25-årig tjänstgöring i folkparker, Ramelrevyer, radiocabareter och TV-underhållning strött omkring sig bondskt underfundiga roligheter med en generositet som torde sakna motstycke i nöjesbranschen."

Och vad var det då som var så roligt. Jo, detta:

Min Jaguar blev skrot i går. Bannade spårvagn. Bytte spår utan att ge tecken.


Det är numera höjt över varje tvivel att rökning är en av de vanligaste orsakerna till statistik.

Det var så kallt och regnigt att det enda som kunde vara utomhus var vädret.

Låna gärna ut pengar till japaner, dom betalar alltid i yen.

Jag och min fru tog in på ett värdshus där innehavaren var dvärg. Då sa jag att värden är allt bra liten.

Rök aldrig marijuana, i varje fall inte utan filter.


Jag hade en gång en guldklocka och behövde pengar så jag lät klockan gå tills den blev två. Då sålde jag den ena.

Som norrlänning vill jag gärna framhålla surströmmingen som delikatess, men då säger många att eget beröm luktar illa.

Fortsättning i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar