tisdag 9 juli 2024

TÄVLINGSJURYN SAMMANTRÄDER

 Jurysammanträdet inför den stora mångkampen på landet hade förlagts till restaurangen vid Bohusläns museum i Uddevalla.
Vid det innersta bordet i det innersta hörnet av det innersta rummet samlades de båda atleterna över var sin portion stekt makrill med stuvad spenat och kokt potatis.


Lagom till kaffet vidtog mötesförhandlingarna
I avsaknad av ordförandeklubba slog redaktör S näven i bordet så det small och förklarade mötet öppnat.
Punkt ett på programmet gällde fastställande av antal tävlingsgrenar.
-Finns det några önskemål om att utöka grenprogrammet, sa redaktör S.
-Inte från min sida. sa kåsören. Snarare minska i så fall.
-Men då blir det ju bara två grenar, sa redaktör S. Är detta verkligen mötets åsikt?
-Nej, sa kåsören. Vid närmare eftertanke tycker jag vi kör med tre som vanligt.


Sedan detta klubbats med knutna nävar övergick mötet till att diskutera eventuellt utbyte av gren mot någon ny disciplin.
-Vi har pilkastning, frågesport och minigolf, sa redaktör S. Kan jag få förslag på eventuellt nya grenar?
-Nej, sa kåsören. Jag tycker vi kör samma program som i fjol
.


-Då övergår vi till grenarnas ordningsföljd, sa redaktör S. Bör även den bibehållas?
-Det verkar rimligt, sa kåsören.
-Jag finner att svaret är ja, sa redaktör S
Som sista punkt på dagordningen återstod endast att fastställa tävlingsdatum.
Efter konsultation av de båda atleternas almanackor enades mötet om första eller andra veckan i juli månad med grenordningen pilkastning, frågesport och minigolf.
Spelet kan börja. Fortsättning följer i morgon.


1 kommentar: