måndag 19 oktober 2015

STÄDNING - LEKTION ETT

Städning är inte min bästa gren.
Mycket hänger förstås på motivationen. Och med åren har jag märkt att det tar allt längre tid att ladda batterierna. Jag vet när det är dags att leverera, men känner samtidigt att jag inte alltid kan prestera på topp. Det gäller nämligen att vara väl preparerad för de väntande uppgifterna med dammsugare och skurhink.


Man bör vara utsövd och utvilad och i god psykisk balans för att kunna sortera bort alla destruktiva tankar. Medan våra idrottshjältar berättar hur de åratal i förväg jobbar med målbilden av sig själva överst på prispallen, försöker jag framkalla bilden av ett välstädat vardagsrum var gång jag blundar.


Men så fort jag öppnar ögonen möter jag verkligheten i form av slokande krukväxter i fönstren, dammtussar på golvet, odiskade kaffekoppar, kaksmulor och gamla tidningar på bordet. Då inser jag att det är dags att sätta igång.
Lektion nummer två kommer senare i veckan i denna blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar