lördag 18 augusti 2018

HUMOR À LA LÖNNDAHL

Och så har det blivit dags för ytterligare några citat, hämtade ur tidninge Se från 1967.


Gunnar Wiklund: Lasse Lönndahl har förtjänat de flesta snytingar som han inkasserat som straff för sina vitsar i sommar. Ett exempel på humor à la Lönndahl: Har du varit i Åre? Det förvånar mig, Storlien.

Nils Falk i Kvällsposten: Livsfarligt att beträda banvallen. Vad är det för trams? Håller den för ett tåg, håller den väl för mig också?

Åke Cato i Expressen: Jag tycker inte dom skulle skälla så mycket på arkitekternas sätt att ta betalt. Tvärtom. Jag tycker de tar bra betalt.



Cello om dansbanepräster: Att svänga om i dansens virvlar i full orrnat kan möjligen synas som ett stilbrott men ändamålen helgar medlen. Och om Vår Herre tillåter sina tjänare att använda danshaken när dom mässar, så tillåter han dom kanske också att använda mässhaken när dom dansar.

Lennart Westin i Expressen: De enda spår en stridsvagn lämnar efter sig är väl tankstreck?

Sune Mangs: Steppdansen härstammar från en kines som hade många barn och bara en toalett.


Siw Ericks: Jag köpte 2 000 stycken höns, vit lerhorn. Det värsta var att hitta på namn åt dem allesammans.

Torvald Gahlin: Min hustru kom hem med famnen full av paket och medddelade att hon köpt allt det nödvändiga för den här månaden. Nu är det bara maten som fattas, sa hon.

Mosebacke Monarki: Det meddelas att det ska bli skatt på alla danser utom tango, som ska få en speciell tangorabatt.

1 kommentar:

  1. Ja Gunnar, vad vore livet utan skratt Tack skall du ha..........igen

    SvaraRadera