fredag 26 juli 2013

BLOD OCH VÅLD I SOMMARVÄRMEN

Sitter i den lilla stugan vid havet efter att ha konstaterat att den sax jag i går åkte till det stora varuhuset och inhandlade för att klippa tånaglarna med är inbäddad i en stenhård plastförpackning som det skulle behövas ytterligare en sax för att få upp.


Efter att ha försökt bita mig in i förpackning och fått ont i en tand hittar jag efter mycket letande en Morakniv och försöker med denna såga mig genom plasten.


Slinter med kniven och skär mig i ett finger så det börjar blöda.
Tvättar såret och lägger på ett plåster innan jag vågar ett nytt försök.


Lyckas slutligen karva av ena hörnet så det går att dra ut ett litet papper.
På detta står:
Nagelsax, kvalitet rostfritt. Läs på baksidan.
Vänder på papperet och läser:
Varmsmidd (hejad), styckehärdad, slipad, förnicklad, kontrollerad, justerad, testad. Sax och tång med skruv. Högsta kvalitet.
Herregud. Vad är detta? Jag ska ju bara klippa tånaglarna.
Dessutom ligger den förbannade saxen fortfarande oåtkomlig i förpackningen. Funderar på att gå ut och ställa mig att hoppa på den men inser att jag då säkert bara skulle skära mig i foten också.


Lyckas till slut med knivens hjälp bända upp paketet och frilägga saxen men det sker till priset av en bruten pekfingernagel.
Slickar mina sår, summerar mina skador och kommer fram till följande:
Ett skärsår på vänster tumme, blod på diskbänken och på mattan i köket, en avbruten pekfingernagel, molande tandvärk, högt blodtryck, hjärtklappning och en gnagande känsla av att ha köpt en onödigt dyr sax eftersom jag blev så stressad av spökrösten i varuhuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar