fredag 19 juli 2013

SA DOM VERKLIGEN SÅ?

I tidningen Se från 1968 finns en spalt med rubriken Vad dom sa i veckan.
Så här kunde det låta:


Tage Danielsson: Min pappa var svärdslukare så jag brukar också ta mig ett järn ibland.
Åke Cato: Vid torsdagens VM i armbrytning diskvalificerades en viss Malcolm Smith, Sussex, England. Mr Smith envisades hela tiden med att bryta på engelska.
Stig Nahlbom: Doktor Carlssons mottagning har nu flyttat och är på Bättringsvägen.


Anita Ekberg om Katherine Hepburn: När man ser Katherine Hepburn kan man tro att det råder hungersnöd.
Katherine Hepburn om Anita Ekberg: När man ser Anita Ekberg kan man tro att det är hon som är orsaken.
Pat Paulsen,amerikansk TV-komiker: Amerika är den rikaste nationen i hela världen. Den skulle vara ännu rikare om det inte vore för alla fattiga.


Kent Andersson: Folk med hosta går aldrig till doktorn. De går på teatern.
Åke Cato: I extratåget till kyrkomötet i Uppsala kl 12.45 medföljer en extra gudsfinka.
Red Top: Vår färg-TV var trasig i går så jag läste en bok i svart-.vitt i stället.


Stikkan Andersson: Jag lyssnar aldrig på schlagertexter. Då skulle jag bli vansinnig och behöva spärras in på anstalt.
Torvald Gahlin: Vi sköt en älg och skickade efter häst och vagn för att forsla hem köttet. Men när vi fått dit hästen var det ett annat jaktlag som sköt den.
Red Top: Tänk om alla annonstextförfattare skulle tala lika förföriskt till oss karlar som till kvinnorna: Gåtfull, oåtkomlig, gäckande i Tre Torns galoscher.






1 kommentar: