tisdag 3 januari 2017

KLAPPAT OCH KLART

Julen är över och det är dags att dra en lättnadens suck: Jag klarade att få ihop alla julklapparna den här gången också.


Detta är desto egendomligare eftersom jag inte köper några julklappar längre. I stället har jag rationaliserat hela processen på så sätt att jag ger barnbarn och syskonbarn var sitt kuvert med trehundra kronor.
Detta gick bra i några år, men så plötsligt upphörde bankerna att befatta sig med pengar.


Ja, ja, men det finns ju bankomater, invänder då någon.
Ja, det gör det och det ska jag berätta om nu.


Men först måste jag lugna ner mig så pass att jag kan tänka klart igen, för det här var ett äventyr med så många sidospår och konstigheter att jag aldrig kunde tro att jag skulle behöva vara med om något liknande.
Fortsättning följer alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar